من به شخصه معتقدم مشکلی در موسیقی کامرشیال نیست.
دید حرفه ای به هنر و موسیقی لزوم کسب درآمد رو تشخیص میده ولی دید اسطوره ای باعث میشه ما تصورات و آرزوهامون رو وارد هر حرفه ای بکنیم.
در ایران هنرمند حرفه ای بودن کار دشواریه!
در همه حای دنیا از موسیقی کسب درآمد می کنن. حال چه آهنگساز کلاسیک چه خواننده پاپ چه گروه راک.
موسیقی از هر نوعی باید وجود داشته باشه و هیچ یک برتری نداره.
پول در آوردن از موسیقی گناه نیست. همونطور که پول درآوردن از بازی در فیلم پرنو گناه نیست. (اصولا این ذهن ماست که چیزی رو گناه جلوه می ده) فاصله گذاریها برای ما درست جا نیافتاده.
دید حرفه ای لازم داره که بتونه درست تشخیص بده.موسیقی پاپیولر چه راک چه پاپ چه رپ چه ... باید در هر جامعه ای وجود داشته باشه. کلاسیک هم همینطور. طرفدار هیچ کدوم بر اونیکی اولویت نداره.
موسیقی راک می تونه با ارکستر کلاسیک اجرا بشه و کلاسیک با بند راک! بله موسیقی راک می تونه در کمپوزیشن بسیار از کلاسیک هم پیچیده تر وگوشنوازتر باشه!
اما واقعیت اینه که گنجینه موسیقی کلاسیک چیزهایی رو در خودش جا داده که موسیقی عامه پسند در خلاقانه ترین حالتش سالها راه داره تا به اون برسه. همینطور موسیقی عامه پسند(که اصواند کامرشیال بودن خیلی از زمانها نمیتونه از ارزشش کم کنه!) نیز به مرحله ای رسیده که موسیقیه کلاسیک و تلقی ای که آهنگسازان موسیقی کلاسیک از اون دارن رو به شدت تحت تاثیر قرار داده!.
اصولن این رفت و آمدی دوطرفست! کار به جایی رسیده که امروزه در آکادمی ها این حد و مرزها بین این شاخه ها از موسیقی برداشته شده و می شه.
فقر دانش روز در موسیقی به شدت مشهوده در ایران. موزیسین ایران نیاز داره از این مبارزه و جبهه گیریه بیخود دست برداره و کمی بر مطالعش افزایش بده. موسیقی ایران - در بعد غیر سنتیشو عرض می کنم - مثل یک برکه می مونه در مقابل اقیانوس موسیقی جهان ، و اصولن جایی واسه این حرف ها باقی نمی مونه.
دید حرفه ای به هنر و موسیقی لزوم کسب درآمد رو تشخیص میده ولی دید اسطوره ای باعث میشه ما تصورات و آرزوهامون رو وارد هر حرفه ای بکنیم.
در ایران هنرمند حرفه ای بودن کار دشواریه!
در همه حای دنیا از موسیقی کسب درآمد می کنن. حال چه آهنگساز کلاسیک چه خواننده پاپ چه گروه راک.
موسیقی از هر نوعی باید وجود داشته باشه و هیچ یک برتری نداره.
پول در آوردن از موسیقی گناه نیست. همونطور که پول درآوردن از بازی در فیلم پرنو گناه نیست. (اصولا این ذهن ماست که چیزی رو گناه جلوه می ده) فاصله گذاریها برای ما درست جا نیافتاده.
دید حرفه ای لازم داره که بتونه درست تشخیص بده.موسیقی پاپیولر چه راک چه پاپ چه رپ چه ... باید در هر جامعه ای وجود داشته باشه. کلاسیک هم همینطور. طرفدار هیچ کدوم بر اونیکی اولویت نداره.
موسیقی راک می تونه با ارکستر کلاسیک اجرا بشه و کلاسیک با بند راک! بله موسیقی راک می تونه در کمپوزیشن بسیار از کلاسیک هم پیچیده تر وگوشنوازتر باشه!
اما واقعیت اینه که گنجینه موسیقی کلاسیک چیزهایی رو در خودش جا داده که موسیقی عامه پسند در خلاقانه ترین حالتش سالها راه داره تا به اون برسه. همینطور موسیقی عامه پسند(که اصواند کامرشیال بودن خیلی از زمانها نمیتونه از ارزشش کم کنه!) نیز به مرحله ای رسیده که موسیقیه کلاسیک و تلقی ای که آهنگسازان موسیقی کلاسیک از اون دارن رو به شدت تحت تاثیر قرار داده!.
اصولن این رفت و آمدی دوطرفست! کار به جایی رسیده که امروزه در آکادمی ها این حد و مرزها بین این شاخه ها از موسیقی برداشته شده و می شه.
فقر دانش روز در موسیقی به شدت مشهوده در ایران. موزیسین ایران نیاز داره از این مبارزه و جبهه گیریه بیخود دست برداره و کمی بر مطالعش افزایش بده. موسیقی ایران - در بعد غیر سنتیشو عرض می کنم - مثل یک برکه می مونه در مقابل اقیانوس موسیقی جهان ، و اصولن جایی واسه این حرف ها باقی نمی مونه.
۱ نظر:
hey take care of your writting.becouse you are a writter.
imean dear. you shoud pay attention to your language in your comments.
کامرشیال یعنی چه پسر!!!!!!!!!!!!
ارسال یک نظر